Formandens statusberetning
1 kvartal 2008

Formandens statusberetning vedr. 1 kvartal 2008

Vi er nu hoppet ind i en ny sejlsæson 2008, som vi allerede glæder os helt vildt til at tage hul på. Glemt er alle de sure vintermåneder, for nu starter den nye sæson og klubben begynder at syde af aktivitet.

Det er imidlertid kun på overfladen klubben har ligget stille, idet der siden generalforsamlingen er blevet arbejdet hårdt for at nå alle de mål vi havde sat os. Vi har måske nok været for ambitiøse og sat for mange ting i søen på engang, hvilket vi nu knokler for at få afsluttet inden sæsonen for alvor starter.

Klubhuset har været en af de tunge opgaver, men klubhusudvalget har løftet opgaven til UG, og klubhuset fremstår nu som et kommende socialt samlingssted for klubbens medlemmer. Vi nåede ikke udover indvielsesfesten at stable arrangementer på benene, udover fredagsmartineerne, senioronsdagene samt en mindre tøjmesse.

Udlejningen er gået over al forventning og omlægning af varmesystemet har betydet bedre indeklima samt besparelse af strømforbrug. Adgangskontrol, tyveri- og indbrudssikring, skiltning samt omlægning af nøglesystemer har fuldendt klubhusets funktionalitet.

Når sæsonen starter vil en ny overdækket grillplads tæt op af klubhusets østgavl være tilgængelig, så man kan grille og indtage sin mad på terrassen eller i klubhuset.

Vi har lavet en aftale med GR-Rengøring, som står for rengøringen af toiletter og klubhus, samt rengøring i forbindelse med udlejning af klubhuset. Indtrykket af firmaet er meget positivt og vi håber de er i stand til at fortsætte det gode tiltag, når vore gæster kommer til sommer. Det er også meget vigtigt, at vi alle deltager i at holde vort klubhus og toiletforhold iorden og rapporterer/udbedrer forhold som observeres i dagligdagen. Jeg håber vi har set afrensning af pensler, tilstoppede toiletter og toiletaffald på gulvene for sidste gang.

Færdiggørelsen af vore broer blev forsinket på grund af vejret og E broen blev først færdig medio marts. Vi har skudt store elektrikerrør ind under pladsen fra klubhuset til broerne samt værestedet og kablerne er nu udlagt, men mangler at blive sømmet fast under broerne. De nye standere er leveret og er klar til montering.

Der påsættes nye havnepladsnumre på alle broerne såsnart det bliver lidt varmere i vejret, samtidig med de nye breddeskilte, som viser den enkelte havneplads bredde.

Vi står også overfor en stor udfordring i opkrævning af havnepenge, som vi har valgt at lade frivillige medlemmer opkræve på skift. Bortset fra besparelsen i løn til opkræveren, mener vi at kunne opnå en højere indbetaling af havnepenge, samt en mere positiv kontakt til vore gæster.

Der vil også blive sat fokus på brugen af vore grøn/røde skilte, idet vi skal vænne os til at frigøre pladserne når vi er ude at sejle. Havnemesteren og opkræverne vil kontrollere at skiltene vendes til grønt og vil gribe ind hvis man ikke af frivillighedens vej vil deltage i klubbens betræbelser på at få flere havnepenge i kassen.

Samarbejdet med HSF og Kajakklubben bliver ved med at udvikle sig positivt, og vi har netop haft vort fællesmøde hvor vi bl.a. har diskuteret vor ansøgning med investeringsplan om en ny 20 årig lejeaftale med kommunen startende 1.10.2008. Jeg vil derfor opfordre alle medlemmer til at betragte vore naboer som gode venner og benytte lejligheden til at lære dem at kende, når I mødes i andre havne eller sammenhæng.

Om små 14 dage står vi igen ved vor nyrenoverede flagmast og hejser vor blå/gule klubstander og synger, holder taler og drikker en kold øl. Vi har imidlertid iår forsøgt at gøre standerhejsningen til en begivenhed, som vi håber kan gentages fremover, idet vi har et arrangement før standerhejsningen samt efterfølgende musik og hygge.

Til slut vil jeg tillade mig at appellere til Jer alle om at give en hjælpende hånd, så vi kan få alle igangværende arbejdsopgaver udført inden højsæsonen. Hvis vi alle hjælper til med små eller større opgaver, løser vi opgaverne meget lettere end hvis en håndfuld personer skal lave det hele selv.

Disse arkivdata er rettet 05-04-2022