Ferien er slut

Redaktionen er vendt tilbage efter ferien

Der er stadig mange af vore medlemmer som er væk på sommerferie, men det forhindrer jo ikke redaktionen i at orientere om nyhedsstof m.v. selvom det har været lidt sløjt med informationsstrømmen.

Vi kan orientere om, at vor havneopkrævning har fungeret fantastisk godt og at vi ser frem til at kunne fremlægge et rigtigt flot regnskab efter uge 40, hvor vi stopper opkrævningen for iår. Vi mangler stadig 3 opkrævere i ugerne 37, 38 og 40 og håber nogen "nye" har fået blod på tanden til at løse denne opgave.

Havnemester Lars Knudsen fortæller desuden, at vi har måttet tage en hel del både op på grund af begroning af ruer, så vedkommende dårligt har kunne slæbe båden ud af fjorden. Der ligger en opgave i vinter med at få undersøgt, hvordan vi bedst kan behandle bådene så de ikke bliver på begroede, og det kunne evt. være et klubarrangement hvor vi indbød eksperter til at fortælle os om hvordan vi bedst kan beskytte bådene mod begroning i vort område.

Vi har fået megen ros fra gæsterne over vore breddeskilte samt vore nye grillpladser som benyttes flittigt næsten hver aften.

Vi har en arbejdsgruppe bestående af Bjarne Winther, Lars Knudsen samt ekspertise udefra til at foretage ændringer på  vor mastekran så den bliver mere brugervenlig og at vi derved kan undgå havarier på mastetoppene. Gruppen forventer arbejdet udført i løbet af august så masterkranen er klar til afrigningen i efteråret.

Det er også min opfattelse, at gæsterne er meget tilfredse med, at vi giver os tid til at informere dem via bl.a. brochurer om hvad der sker i Haderslev, og jeg har på min ferie spurgt masser af andre sejlere om deres syn på Haderslev og jeg kan kun sige, at det er et positivt indtryk.

Vi glæder os til at få Jer alle sikkert hjem og høre om Jeres sommeroplevelser og bringer gerne artikler og billeder fra turene.

Disse arkivdata er rettet 05-04-2022