Formandens statusberetning
3. Kvartal 2011

Formandens statusberetning vedr. 3. Kvartal 2011

Ved sidste statusberetning for 2. kvartal udtrykte jeg håbet om at vi nu alle skulle drage ud i de danske farvande og opleve en sommerferie med sol og varme og hyggelige grillaftener i de besøgte havne.

Virkeligheden har imidlertid været lige det modsatte idet vi nok har oplevet den mest regnfulde sommer i mange år og det har virkelig krævet stor tålmodighed og tolerance at se positivt på oplevelserne i denne sommer. Men sådan er det danske vejr og man må finde sig en anden hobby hvis man ikke også kan klare en rigtig dårlig sæson.

I slutningen af august måned blev der afholdt den årlige kapsejlads til Assens med socialt hygge i Assens Sejlklubs lokaler og det er hvert år en succes som mange flere burde deltage i. Det er ganske uforpligtende at deltage og man kan vælge at deltage i kapsejladsen eller blot deltage i arrangementet uanset om man sejler i sejlbåd, motorsejler eller motorbåd.

Vi havde i september besøg af Kolding sejlklub som lånte vort klubhus og de ankom med en større flotille hvilket er glædeligt, og vi kan nu fremover udveksle faciliteter og være velkomne i hinandens havne.

Vi fik også færdiggjort vort nye solfangersystem som forsyner os med varmt vand i baderummene og køkkenet og det ser ud til at fungere fint. Det bliver spændende at se hvor store besparelser det giver os på sigt.

Ungdomsafdelingen blomstrer og fik 3 nye TERA joller som supplement til de eksisterende FEVA og optimistjoller og det har øget aktiviteterne betydeligt, hvilket er meget glædeligt. Gå ind på ungdomsafdelingens hjemmeside og læs om alle de tiltag de har lavet i år.

Igen i år har ca. 20 frivillige havneopkrævere sørget for at klubben får indtægterne fra de gæstende både og selvom sæsonen har været dårlig rent vejrmæssigt er det lykkedes at få næsten de samme indtægter som sidste år. Jeg takker alle for Jeres kæmpeindsats året igennem.

Også klubhusudvalget har administreret klubhuset og sørget for at det har fungeret optimalt i forbindelse med udlejning til vore medlemmer. Mange har holdt deres fødselsdage, konfirmationer m.v. og alle har været glade for at kunne gøre det i vort eget hus.

Snart nærmer den årlige ordinære generalforsamling sig og denne klumme bliver derfor den sidste i rækken af klummer fra min hånd. Som annonceret på hjemmesiden ønsker jeg ikke  genvalg på den kommende generalforsamling og jeg håber at en ny formand vil drage omsorg for at I medlemmer løbende bliver orienteret om hvad der foregår i klubben i løbet af sæsonen.

Jeg har haft 5 rigtigt gode år i bestyrelsen med skiftende medlemmer som alle har sloges for at få  en velfungerende klub som er blevet opgraderet så den fremstår som en moderne klub med gode vedligeholdte faciliteter.

Jeg vil ikke trætte Jer med alle de ting vi har lavet i sidste 5 år, men jeg tror vi har vendt hver sten og erstattet alle de utidssvarende eller misligholdte faciliteter, som vi stødte på undervejs. Nogle vil måske mene, at vi kunne have levet med klubben som den var og erstattet det bræt vi trådte igennem efterhånden som det opstod. Jeg husker stadig ganske tydeligt alle dem som kom løbende når strømmen gik på broerne eller på pladsen under forårsklargøringen, mens de i kraftige vendinger udtrykte deres utilfredshed med at der ikke blev gjort noget ved tingene og man bare lod det gå på bedste beskub.

Jeg stopper ikke i bestyrelsen på grund af utilfredshed med medlemmerne eller den øvrige bestyrelse, men fordi tidspunktet er rigtigt og at beslutningen er truffet for flere år siden.

Jeg er af den opfattelse, at man kun skal sidde en vis årrække i en bestyrelse så længe man er tændt og opsat på at gøre en forskel. Man skal have visioner og skal have tid og overskud til at følge tingene til dørs. Jeg er iværksættertypen og har ikke min force i blot at sidde og administrere en klub år efter år.

Derfor håber jeg, at medlemmerne vil finde en ildsjæl som kan føre arbejdet videre sammen med den øvrige bestyrelse og jeg vil gerne takke for din tillid i har vist mig i alle forhold.

Disse arkivdata er rettet 05-04-2022