Martin August Pringal er afgået ved døden.

Det er med stor sorg, at vi har modtaget meddelelse om at vort medlem Martin Pringal er afgået ved døden i torsdags og vore tanker og medfølelse går til familien.

Martin Pringal var medlem af HSC siden 2006 og vor havnemester Lars Knudsen som var den person i klubben som havde den nærmeste kontakt med Martin har ønsket at fremkomme med følgende beskrivelse til minde om Martin.

Martin kom til Haderslev Sejl-Club med en Saga 27 fra Sønderborg og havde ikke sejlet før, men var meget glad for sin båd.

Han spurgte mig til råds om forskellige ting vedrørende sejlads. Vi fik nogle gode samtaler om forskellige ting vedrørende det at have båd og nyde søsporten.

På det seneste har Martin ikke været så meget ved sin båd, men vi havde en aftale om, at jeg en gang imellem så lidt til båden.

Martin så frem til en ny sæson med båden i vandet og nogle ture på fjorden, men skæbnen ville det anderledes og han gik bort inden dette kunne gå i opfyldelse.

Ære være Martin August Pringals minde.

På Haderslev Sejl-Clubs vegne
Lars Knudsen - havnemester / Claus Persson - formand