HSC_
Forårsaktiviteter 2016.

Forårsaktiviteterne er startet i Haderslev Sejl-Club.

Havnen myldrer af liv, nu hvor vi vejrer foråret og der er rigtig mange frivillige der gør en kæmpe indsats i disse dage, for at vi kan blive klar til den nye sæson.

Du kan se beviserne nedenfor, eller endnu bedre, kør ind på havnen i morgen og se de flotte resultater, men tag arbejdstøjet med, for jo flere hænder "vi er" jo sjovere er det og jo hurtigere bliver vi færdige.

Den planlagte pæleramning er nu afsluttet, og 29 nye fortøjningspæle af samme type som sidste år er rammet i op til påske.

Desuden har Brolars A/S rammet yderligere 9 af vore egne træpæle, nemlig 5 til udvidelsen af broanlægget ved mastekranen og 4 til den kommende jollerampe i andedammen.

Inden længe går en udvalgt skare i gang med at knække de gamle træpæle med hjælp fra traktoren.

Vores kran, som med stor omhu passes og plejes af en frivillig skare, er netop blevet testet, så den kan være parat til søsætningsperioden.

En enkelt stålwire på ca. 80 meter skulle skiftes, men nu er den klar til de kommende opgaver.

Andre har med ildhu kastet sig over opgaven med at udvide broanlægget ved mastekranen, så vi alle får lidt mere plads at røre os på, når masten skal af og på båden.

En ny motor til mastekranen er også indkøbt, så sikkerheden kan være i top, når sæsonen starter.

Det er ganske uvurderligt med de mange frivillige hænder, vi har i klubben.

Uden dem ville mange opgaver ikke blive løst.

Carsten Mikkelsen

carsten@mikk.dk