Afrensning af bundmaling

2. november 2007

Lørdag den. 27. oktober havde klubben besøg af firmaet Dansk industri og Skadeservice.

De skulle demonstrere, hvordan man fjerner bundmaling med CO2.

Vi fik båden på land og skyllet og skrubbet bunden godt af.

Straks efter var to medarbejdere fra Dansk industri og Skadeservice klar med is og maskiner og gik i gang på styrbordsside.

Der var mødt mange interesserede tilskuere op. Det larmer meget, når man afrenser på denne måde, så det var nødvendigt med høreværn.

Det tog lidt tid, inden maskinen var ordentligt indstillet, og der blev passet på ikke at beskadige noget på båden, så til at begynde med gik det meget langsomt. Men stille og roligt steg tempoet. Da de nåede til bagbordsside viste det sig, at det går meget hurtigere på en tør båd. Det var en ny opgave for firmaet, så de fik også høstet gode erfaringer. De to medarbejdere tog på skift et stykke. Fordelen ved at fjerne gammel bundmaling på denne måde er, at man selv bestemmer, hvor mange lag man vil fjerne. Jeg bad om at få fjernet ind til det første lag primer. Og det lykkedes til stor tilfredshed. Der mangler at blive fjernet lidt maling, det skyldes at isen slap op.

Båden er klar til, at vi kan efterslibe med vandslibepapir, og så er bunden klar til et eller to lag primer og derefter ny bundmaling. Jeg mener, at metoden er god og meget miljøvenlig, malingen bliver på en måde brændt væk af kulden.

Interesserede er velkomne til at besigtige vores Maxi 84 (True Love), for at se resultatet. Udgangsprisen er 1500 kr. i timen. Firmaet er parat til at snakke om prisen, hvis to, tre eller flere både slår sig sammen, kan man få det billigere.

Kontaktperson salgskonsulent Aage Hansen tlf. ** ** ** **

Firmaets hjemmeside: www.dis.as