Sønderjyllands bedste sejlklub 2008

Første forudsætning for, at vi udadtil kan fremstå som en seriøs klub der er et besøg værd er, at vi selv sætter en ære i at vore egne forhold er iorden.

Nu starter vi en ny sejlsæson og vi vil endnu engang indskærpe, at alle både ved HSC´s broer skal opfylde broregulativet.

Bådnavn, hjemsted (HSC, Haderslev Sejl-Club eller kombinationer akcepteres), klubstander (eller klubstanderklistermærke for både som ikke kan føre stander) samt tydeligt synlig årsmærkat for betaling af kontingent. En klubstander i ringe stand skal udskiftes og erstattes af en ny.

Dernæst skal vi være mere imødekommende overfor gæster, samt når vi kommer ud i andre havne, hjælpe både ind på plads istedet for bare at sidde og kommentere hvor tåbeligt den ankomne båd griber sagen an. Vi er selv glade for en hjælpende hånd når vi selv kommer i problemer ved anløb.

Vi skal i det hele taget være stolte af at komme fra Haderslev og være ambassadører for vor klub, så vi kan tiltrække gæster som vil komme igen og igen hvis de føler sig velkomne.

I disse dage udsender vi mails til alle sejlklubber i området samt en del tyske klubber i Nordtyskland, hvor vi fortæller om alle de nye tiltag og fordele gæsterne fremover vil kunne forvente i HSC Haderslev.

Det koster hverken penge eller ret meget ulejlighed at give en anden sejler en hjælpende hånd, og vis at vi i HSC er af den gamle skole hvor sejlere hjælper hinanden.

formand