Fyraftenshygge i klubhuset genoptages

Indlæg vedr. genstart af fredag eftermiddags fyraftens komsammen i HSC klubhus.

Som nogle af HSC medlemmer vil vide og har benyttet sig af, har der i en hel del år været en tradition for, at interesserede kunne mødes fredag eftermiddag i HSC lokale for at tilbringe et par hyggetimer sammen og nyde lidt læskende til ganen og udveksle sludder og sladder - og måske mere seriøse emner.
Traditionen startede som nævnt for en hel del år siden, mens klublokalet stadigvæk var en restaurant. Det foregik typisk i en hyggelig "kødrand" omkring bardisken, hvor vi cirkulerede rundt og "chattede", som det vel nærmest kaldes i dag. Den sidste restauratør forlangte, at "kødranden" skulle sætte sig ned ved bordene kl. 1730 - angiveligt af hensyn til de øvrige gæster -, og vi kan i bakspejlet se, at derfra blev tilslutningen til fredag eftermiddags hyggetimer markant aftagende.
Efter at restaurationsvirksomheden ophørte var vi stadigvæk nogle stykker - men færre og færre - som drog til HSC med håbet om et par hyggelige fyraftenstimer før vi skulle hjem og kaste os over fredagens kødgryder. Kirsten og jeg har til sidst oplevet et par gange at være de eneste overhovedet, som dukkede op fredag eftermiddag, og til sidst opgav vi også at tage i sejlclubben fredag eftermiddag.
I forbindelse med aftenarrangementet efter generalforsamlingen d. 21. november har aftenens snak med adskillige af de tilstedeværende afsløret, at fredagen eftermiddags hyggetimer er savnet af mange - herunder også os selv.
På den baggrund og på opfordring vil vi derfor gerne tage initiativet til, at vi forsøger at få genstartet fredags seancen.
Jeg vil derfor efterfølgende anføre nogle punkter, som det er værd at hæfte sig ved:

Kirsten og jeg vil derfor gøre, hvad vi kan for at møde op i HSC klublokale førstkommende fredag d. 27. november kl. 1500. Vi håber, at der møder andre op, som vi kan tilbringe et par hyggelige timer med. Vi anbefaler også, at I, der er interesserede i at være med, spreder ordet til andre medlemmer, så det bliver kendt, at vi forsøger at få gang i "fredags-fyraftens-traditionen" igen.

Kirsten og jeg håber, at vi ses på fredag

Kaj Thomsen
BARDIN