Klubnyheder i julemåneden

Bådene står nu trygt på land og presenningerne er lagt på diverse sindrige konstruktioner som har taget lang tid at udvikle.

Så skulle man jo tro at man kunne glemme alt om båd og klub indtil april måned, men desværre er der også noget som hedder tyveknægte, som øver hærværk og tyveri på vore både. Det er en vanskelig størrelse at håndtere da vi jo ikke på skift kan sove nede i vore både om vinteren.

Vi må nok se i øjnene, at problemet er kommet for at blive og vi må tænke os godt om inden vi kaster penge i forebyggende foranstaltninger, med risiko for at vi intet opnår.

Vi arbejder i bestyrelsen med at finde løsninger som hjælper, og som ikke bliver komplicerede og dyre. Den bedste hjælp er nok at tilse bådene hyppigt og dreje forbi og lave en rondering om aftenen. Man kunne måske forestille sig, at vi opsatte halogenlys på høje telefonpæle fordelt over hele pladsen med bevægelsessensorer som var aktive fra f.eks. kl. 23.00 - 06.00.

Vi har et større projekt igang i forbindelse med nedgangen til Bro E, hvor vi forebyggende reparerer den østlige kajkant på søsætningenkajen som er blevet undermineret af vand. Kajkanten bliver nu støbt om og der bliver etableret dræn som leder vandet væk.

Nedgangen til Bro E var rimelig stejl og vi laver en flot flisebelagt løsning i forbindelse med Værestedet som betyder, at vi vil opnå et samlet ensartet udseende af hele området. Medlemmerne omkring projektet skal have tak for det kæmpearbejde de udfører og vi glæder os alle til at se det endelige resultat.

Lysforholdene på stikbroerne ud til vore godt oplyste broer har været for sparsomme og vi risikerer, at folk falder i vandet på vej ud til bådene specielt i begyndelsen og slutningen af sæsonen. Derfor har vi indkøbt lysstandere af samme type som på broerne, så vi stadig tilsikrer et smukt ensartet udseende som vi skal se på i mange år fremover.

Hver fredag bliver der arrangeret fyraftenshygge i klubhuset og jeg vil opfordre medlemmerne til at stikke hovedet ind og få en times samvær og måske en øl eller vand inden week-enden.

Med sejlerhilsen - Claus Persson formand