Nyhedsinformation vedr. udførte og påtænkte tiltag

På grund af ferieperioden har der ikke været megen ny information på vor hjemmeside om hvordan det går i klubben og det vil vi nu råde bod på.

Samtlige påtænkte nye grillpladser ind mod land på bro E samt bro D i andedammen blev færdige inden sommerferien og det kan konstateres, at de har været anvendt dagligt af gæsterne, som har rost dem for at være placeret hyggeligt samt i læ for vind og vejr. Vi mangler nu blot at få vore bænke, borde og stole på grillpladserne renoveret, da de er i en meget dårlig vedligeholdt stand.

Vi fik opsat stakit mellem pavillionerne hvorved der er etableret en lukket materialegård, hvor vi kan fremstille materialer til vedligeholdelse af klubbens anlæg.

Bestyrelsen besluttede inden sommerferien at indkøbe nye elkabler og elstandere til resten af vore broer d.v.s. bro B, C og D og vi forventer at påbegynde installation i uge 35. Det betyder, at vi nu har en komplet udskiftet elinstallation som skulle sikre, at vi ikke fremover får de kortslutninger gennem sæsonen som er utilfredsstillende overfor os alle.

Hele vinterpladsen er nu blevet sprøjtet mod ukrudt og der er blevet udført oprydning af gamle stativer. Både som ikke har været i vandet i mange år og som stod spredt ud over hele pladsen er blevet flyttet så de står mere hensigtsmæssigt, når vi skal til at have bådene på land til efteråret. Man kan have forskellige meninger om hvordan en vinterplads bør se ud, men undertegnede synes det har pyntet.

Den etablerede vold ud mod cirkuspladsen er blevet bekæmpet mod ukrudt idet Hedeselskabet til efteråret begynder beplantningen. Vi har stadig store problemer med diverse Cirkus som parkerer overalt og hvor deres gæster parkerer på vor vinterplads, hvorefter de "vader" op over volden istedet for at benytte den asfalterede vej. Vi må have en aftale med kommunen om den fremtidige brug af cirkuspladsen.

Klubhuset har længe været forsømt og ukrudt, snavs, mos samt udgåede blomster har præget terrassen samt indgangssiden. Broformanden på Bro E har opsat nye krukker med blomster samt udskiftet blomsterne i vore altankasser. Der ligger en stor opgave i at vi i fællesskab hjælpes med vedligeholdelse af vort klubhus, idet det er forudsætningen for at vi alle ønsker at anvende klubhuset i dagligdagen.

Klubbens røde pakhus på plads Vest, som også indeholder 3 medlemmers lejemål er ved at blive renoveret med nye tagrender og bragt op til den standard klubben forpligter sig til i lejekontrakten med kommunen. Når klubbens hus er renoveret vil der blive stillet tilsvarende krav til de øvrige huse på VEST pladsen.

Havneopkrævningen går indtil videre efter planen selvom det umiddelbart virker som om der er færre gæster i år. Vi mangler stadig opkrævere til ugerne 35, 36, 39 og 40 som ikke burde kræve den store arbejdsindsats da det trods alt er udenfor ferieperioden.

Som forventet har der været problemer og klager i forbindelse med betalings-el på nordkajen. Kommunen valgte udenom HSC og HSF at lægge opgaven om opkrævning af el samt havnepenge på kommunens pladser ud til Havnegrillen. Undertegnede var til fællesmøde med kommunen, havnegrillen, HSF, beboerne på nordkajen inden sæsonstart, og det blev aftalt at havnegrillen skulle påtage sig at holde åbent fra 09.00 - 21.00 alle ugens dage samt fysisk checke, at gæster på kommunens pladser betalte havnepenge. Det har vist sig at havnegrillen i mange tilfælde først har åbnet kl. 11.00, hvilket har givet afledning til klagerne. Vi har ved opslag på Nordkajen gjort opmærksom på, at HSC intet har med EL-Kortene at gøre, da det er kommunens standere og at havnegrillen administrerer kortene for kommunen.

Medlemmerne skal også roses for at have forstået nødvendigheden af at anvende de rød/grønne skilte korrekt. Det er en fornøjelse at se alle de grønne skilte med angivelse af hjemkomst og det har betydet at gæsterne har søgt ind ved E/A broen samt andedammen fordi de fra afstand ikke bliver mødt af en rød skov af skilte.

Vi går nu en ny periode af sæsonen i møde, men husk at der stadig er mange gode sejltimer tilbage og vi planlægger allerede nu programmet for vinterhalvåret som vi håber I også vil bakke op omkring.

Med sejlerhilsen - Claus Persson formand