Tyverialarm og adgangskontrol

Klubhusudvalget har behandlet forslag om etablering af nyt alarmsystem samt adgangskontrol for medlemmer til klubhuset.

Udvalget har valgt en løsning fra det lokale firma Haderslev El-teknik, som har analyseret vort behov for sikring samt præsenteret en løsningsmodel, som giver en optimal tyverisikring kombineret med en effektivt adgangskontrol.

Løsningen består i en udskiftning af vort nuværende forældede alarmsystem, som ikke dækker lokalerne i tilstrækkelig grad, til en udvidet zonedækning af hele klubhuset via alarmcentral og vagtpatrulje.

Adgangskontrollen virker via en programmeret brik på størrelse med hovedet på en nøgle, og det enkelte medlem betaler et depositum for kunne anvende brikken til at få adgang til klubhuset. Brikken programmeres med medlemmets data og giver adgang til klubhuset indenfor et forudbestemt tidsinterval. Tabes brikken kan adgangen annulleres og man vil samtidig kunne se hvilke medlemmer som har været til stede på et givent tidspunkt.

I forbindelse med arrangementer samt udlejning kan åbningstiderne udvides, men ellers til- og frakobles tyverialarmen automatisk baseret på en programmering af alarmsystemet.

Klubhusudvalget håber på en ibrugtagning af lokalerne når det nye alarmsystem er etableret medio januar, hvorefter daglige aktiviteter, møder og udlejning opstartes.