Igangværende arbejder i Marts 2010

Selvom første kvartal altid hører til de stille måneder er der alligevel godt gang i diverse projekter på havnen, således at vi ikke skal ligge i byggerod når sæsonen starter.

Som led i at opfylde vore forpligtelser i vor lejeaftale med kommunen om at holde vore bygninger i god vedligeholdelsesmæssig stand, er vort tømrerfirma Erik Pedersen ved at udskifte dele af tagene på vore værkstedspavillioner. Tagene var rådne og utætte og trængte alvorligt til en gang maling.

Selvom regnen silede ned blev der i går arbejdet intenst på at få færdiggjort nedgangspartiet til BRO E. Som nævnt tidligere er det et kæmpeprojekt Marius og Erling er gået i gang med og vi er i bestyrelsen fuld af beundring over deres initiativ som egentligt burde være udført af eksterne leverandører af dømme efter omfanget og tidsforbruget.

I næste uge påbegynder Produktionshøjskolen arbejdet med at opføre den nye legeplads på arealet vest for klubhuset. Første step er udgravning af jord som erstattes af et nyt underlag som er godkendt i forbindelse med legepladser.

Mange af redskaberne som skal indgå i legepladsen er allerede lavet på produktionshøjskolen og venter blot på at "fundamentet" bliver lagt.

Der er meget strenge krav til udførelsen af en legeplads, men vi sørger naturligvis for at den bliver godkendt af kommunen og at den vil leve op til alle sikkerhedskrav.

Grillpladsen ved andedammen vil blive "skovet" således at gæsterne kan grille og samtidig holde øje med børnene på legepladsen. Det vil give os en sammenhæng mellem arealet ved andedammen og hen til klubhuset som derved vil fremstå som en integreret samlet enhed.

Mastekranen er nu blevet optimeret i toppen så den ikke længere er behæftet med de småfejl som sidste år gav anledning til en del irritation og diskussion, og vi håber at påsætningen af master i år vil foregå uden problemer.

Med sejlerhilsen - Claus Persson, formand