Artikel udgivet af Havnemagasinet FLID & FAKTA.

Formular for 6 overnatninger
i autocampere

Haderslev Sejlklub har modtaget følgende meddelelse.

Formular til udenlandske autocampere, der overnatter på havne

Fra: Jesper Højenvang - FLID <jesper@flidhavne.dk>
Dato: 26. juni 2020 kl. 15.02.03 CEST
Til: Undisclosed recipients:;

Emne: Formular for 6 overnatninger i autocampere + Yderligere åbning af grænser

Info til alle medlemshavne

Formular til udenlandske autocampere, der overnatter på havne
Flere havne har efterspurgt en formular, der indebærer, at udenlandske autocamperturister, der vil overnatte på lystbådehavne, kan dokumentere kravet om min. 6 nætters ophold i Danmark.

Formularen er vedhæftet på dansk og engelsk.

Dansk English

Da vi ved, at de fleste havne kun har få autocamperpladser, har vi valgt ikke at sende formularen bredt ud.

I skal derfor selv sende den til de udenlandske autocamperturister, I måtte få forespørgsler fra. Desuden kan I lægge den på jeres egen hjemmeside.

VIGTIGT: Husk, at sende en bekræftelse retur til gæsterne på mail.

Autocampergæsterne skal printe og medbringe både formularen og jeres bekræftelse. Overnatter de i flere havne inden for de første 6 dage, skal de sende formularen til alle de havne, de ønsker at overnatte i og have bekræftelsen fra de pågældende havne med sig.

Rigspolitiet har informeret de enkelte politikredse om formularen/fremgangsmåden for autocampere, der overnatter i lystbådehavne.

Yderligere åbning af grænserne den 27. juni
I morgen åbnes grænserne yderligere op for udenlandske turister fra en række lande klassificeret som ”åbne”. Alle (bortset fra personer bosat i grænselandet) skal fortsat overnatte min. 6 nætter i Danmark.

På politiets hjemmeside, findes informationer om hvilke lande der er åbne. Informationerne opdateres ugentligt:

Se hvilke lande Danmark modtager gæster fra

N.B. Vi gør opmærksom på, at havnene fortsat ikke er forpligtet til at kontrollere om indrejsereglerne overholdes. Men Rigspolitiets opfattelse og appel er, at løsningen af grænsekontrolopgaverne i lystbådehavnene – som hidtil – sker i samarbejdets ånd.

Rigtig god weekend.

Foreningen af Lystbådehavne I Danmark
Jesper Højenvang
Direktør