Top_

forrige side
HSC Arkiv

Haderslevsejlclub.dk/_ARKIVET_/

Stor renoveringsopgave af klubhusets stole

Jeg kan ikke undlade at fortælle om en kæmpeopgave udført i den rigtig gamle HSC ånd om at klubben er medlemmernes ejendom og derfor også medlemmernes anliggende med hensyn til vedligeholdelse af klubbens ejendele.

For at illustrere hvilken opgave Kaj Thomsen, Ove Bergholt og hjælpere er i gang med "citerer jeg den sidste statusrapport jeg netop har modtaget".

Jeg sender dig hermed en status på min modifikation af klubhus stole.

• Der er 75 stole

• Ove er færdig med at lime samtlige stole

• Jeg er færdig med at fabrikere diverse boreskabeloner og har i dag på alle umodificerede stole - 73 stk. - markeret 292 punkter, hvor der skal bores huller

• Alle gevindstykkerne er skåret af i den rigtige længde - 150 stk. á 393 mm længde - og jeg har i dag færdiggjort yderligere 2 stole, for at se, om alle skabeloner, gevindstykker, m.m., går op i en højere enhed - og det gør de.

• Jeg bliver nødt til at afskrue adskillige af de skruer, som nedefra holder sædet fast, idet de ikke sidder præcis samme sted alle sammen, og derfor på mange stole vil sidde i vejen for gevindstykket, de skal så blot skrues i igen ved siden af gevindstykket - det vil tage noget ekstra tid, men sådan er det!

• Jeg er nu derfor klar til at gå i gang med at bore de sidste 284 huller - men

• Jeg har tidligere pr. e-mail til dig og Ove efterlyst mandat til at købe 8 mm bor, alternativt at Ove skaffer nogle bor, men jeg har intet hørt. Jeg er mest stemt for, at jeg selv går til Davidsen og køber de nødvendige bor ad hoc, og der må forventes at være et vist forbrug, idet jeg kan se, at stolenes bøgetræ slider temmelig meget på borene. Jeg har selv sat 3 stk. bor til, men det skyldes dels, at de var ret slidte, dels at jeg har ramt ind i sædeskruerne, som jeg nu har besluttet at afskrue efter behov.

• Jeg udbeder mig derfor mandat til at indkøbe bor efter behov hos Davidsen, og jeg vil gerne vide, om der er en konto, som jeg kan notere til (konto nr.) eller jeg skal betale kontant og pr. faktura få beløbet overført til min konto af HSC kasserer.

Endelig til sidst:
Hvis du eller andre skulle finde på at at tage i klubhuset, så vil du sikkert studse over, at det lugter af brændt træ i forhallen. Det skyldes at mine slidte bor delvis har forkullet boresmullet.

FANTASTISK FLOT GÅET AF  "KLUBHUSSTOLEGRUPPEN"

Med sejlerhilsen

https://www.haderslevsejlclub.dk/ https://haderslevsejlclub.dk/_ARKIVET_/