HSC

GENERALFORSAMLING

Lørdag den 24. november 2007

Kl. 1500

Restauranten (klubhuset) var tæt proppet kl. 1500, da starten gik på vores årlige generalforsamling.

1.      Valg af dirigent. Mogens Broe Andersen blev foreslået og valgt, derefter blev dagsordenen gennemgået

2.       Bestyrelsens beretning.
Herunder skriftlige beretninger fra sejludvalg, broudvalg, pladsudvalg, og ungdomsudvalg.
Formanden, gennemgik årets arrangementer, hvor desværre flere blev aflyst på grund af manglende tilslutning, herunder også fyrskibssejladsen hvor vi bagefter plejer at holde en afrigger fest.
Bestyrelsen har bestilt klistermærker med HSC klubstander, vi havde håbet de kunne være her til generalforsamlingen, men er desværre forsinket. Ungdomsafdelingen har fået ny tilgang af unge mennesker, Afdelingen har også fået tre nye Feva joller. Flere medlemmer er også vendt tilbage til Haderslev.
Siden 2002 har der været et udvalg i gang med skabelse af en ny lejeplads. Der er desværre ikke rigtig sket noget.
Nordkajen er næsten færdig, bestyrelsen takker for den fleksibilitet, der er blevet udvist. Kommunen vil selv udleje pladser på nordsiden, med el og vand efter brugerbetaling. Også sydhavnen skal i fremtiden have ny elinstallation med brugerbetaling. Udvidelse af E broen går som planlagt. Aftale med HSF om fordelingen af de nye pladser er også i hus.
Vi har fået monteret nye zinkanoder på kajen hvor søsætning og optagning foregår.
Mastekranen fik en hurtig reparation samtidig med optagelsen af både. Værkstederne er blevet flyttet og der er lavet nyt terrasse anlæg (Udsigtsterrasse). Flagmasten er blevet renoveret. En stor tak til dem som har hjulpet.
Vor bådkirkegård er blevet nedlagt, samtidig er vinterpladsen blevet udvidet. Vores masteskure er blevet længere, det betyder, at der på nogen af hylderne kan der ligge to master efter hinanden. Nogle af de gamle træer er blevet fældet. Et gammelt masteskur er blevet revet ned.
Der har været lidt problemer med opkrævning af havnepenge, problemet er løst.
Vi har købt en brugt traktor.
Der er stadig nogen der bruger klubbens container til privat affald, det er ikke tilladt. Der har været mange problemer i forbindelse med forpagtningen af restauranten. Forpagtningen er ophørt.
Vi har haft lejet en toiletvogn i sommerperioden, men omkostninger har været rimelige høje, samtidig har behovet for bad og toilet ikke været så stort som vi regnede med, der er dog stadig behov for ombygning og forbedringer af vores toiletforhold.
Vi har fået installeret internet Hotspot fra TDC, det har kørt hele sommeren det koster ikke klubben noget, bortset fra et lille gebyr. Det er en god service for vores gæster.
Vi har modtaget 5000 kr. fra landsstævnet for vores arbejdsindsats.

Vi har også fået en hjemmeside som bliver flittigt besøgt. Vi mangler indlæg til hjemmesiden så fat pennen. Samtidig nedlægger vi medlemsbrevet. I den forbindelse skal der lyde en stor tak til Henrik Svensson som har stået for det store arbejde med klubbladet.
Samarbejdet med både HSF, kajakklubben og X-Yacht går godt.
Vi vil forbedre sikkerheden i havnen.
Kommunen har store planer med nordhavnen, vi venter spændt på hvor meget det kommer til at berøre os. Planen med Toldbogadebroen, er ikke helt død. Der bliver fra kommunens side talt en del om uddybning af havnen og at klubberne skal betale deres del, vores behov for uddybning er ikke særligt stort, og kan derfor heller ikke blive særlig dyrt.. Søsportscenteret, har mistet en del af deres tilskud fra kommunen det vil udløse lidt brugerbetaling.

3.      Forelæggelse af regnskab. Regnskabet blev gennemgået på PowerPoint, spørgsmål til regnskabet blev besvaret under gennemgangen. Der blev stillet spørgsmål til forsikringer i klubben.
Budget for det kommende år. Blev gennemgået på PowerPoint. Budgettet er udregnet efter en kontingent forhøjelse, og uden forpagtningsindtægt. Prisen for ikke at havde en forpagter koster ca. 100.000,00
Indkomne forslag.
Herunder forslag om ophør af bortforpagtningen af restauranten i klubhuset. Formanden argumenterede for at ophøre med forpagtningen. De sidste tre forpagterne har ikke givet den indtægt man kan forvente, så tiden er inde til at forsøge med et klubhus i stedet for. Vi har stadigvæk mulighed for at vende tilbage til forpagtning. På vores Brainstorm tidligere på året var der mange der gerne ville havde et klubhus. Muligheder og konsekvenser omkring et klubhus blev diskuteret, Der kom mange gode forslag til udnyttelse af bygningen, blandt andet foredrag om vinteren, mulighed for at udleje lokalet til medlemmerne, der blev draget sammenligninger med andre klubber. Anker Rør vil gerne være med i et klubhusudvalg evt. sammen med et bestyrelsesmedlem. Der var flere der gerne vil yde et bidrag. Nogle af medlemmerne var i tvivl om hvad vi skulle stemme om, det blev præciseret, at afstemningen går på at bestyrelsen ikke skal finde en ny forpagter. Det bliver op til et evt. klubhusudvalg at bestemme om der skal afholdes en ekstra ordinær generalforsamling. Forslaget om at ophøre med forpagtning blev vedtaget.
Fra Karen og Ray Alexander. Fra Karen og Ray Alexander. Ændring af § 6. som følger: Som medlemmer kan desuden optages personer, der ikke er boende i Danmark, med båd liggende ved HSC´s broanlæg, og som har betalt bådpladsleje i mindst 5 år. Optagelsen af disse i HSC skal foreslås af mindst 2 medlemmer. Alexander Berggren, gennemgik forslaget. Det drejer sig pt om to både. Forslaget blev diskuteret der var flere for forslaget og flere imod forslaget. 41 stemte for 12 stemte imod, 17 stemte neutral. Der kræves to tredjedele af stemmerne for hvis forslaget skal godkendes, derfor blev forslaget ikke godkendt.

4.       Fastsættelse af kontingent.
Bestyrelse foreslog en mindre, blandt andet fordi, vi nu ikke mere har forpagtningsindtægter. Forhøjelserne blev godkendt, og kan læses på vores hjemmeside. Køb af broplads er steget fra 18.000 kr. til 24.000 kr. beløbet svarer til omkostningerne ved etablering af en ny plads.
Valg.
Bestyrelsen:
Efter tur afgår: Formand Hans Olling, broudvalgsformand Claus Person, pladsudvalgsformand Lars Knudsen, sejludvalgsformand Svend Nielsen og ungdomsudvalgsformand Lene Netterstrøm.
Lars Knudsen er villig til genvalg.
Som ny formand foreslås Claus Person, som ny sejludvalgsformand, foreslås Hans Henrik Hansen. Som ny ungdomsudvalgsformand foreslås Ken Warmington. Det foreslås at posten som broudvalgsformand forbliver vakant, og at opgaverne varetages af pladsudvalgformanden.
Nyvalg: Claus Person blev valgt som formand uden modkandidater, Lars Knudsen blev genvalgt som pladsudvalgsformand. Hans Henrik Hansen blev valgt uden modkandidater som sejludvalgsformand. Kenneth Wormington blev valgt uden modkandidater som ungdomsudvalgsformand.

Udvalg:
Valg af broudvalg. Lars Knudsen mangler broformænd.
Valg af pladsudvalg. Valdemar, ”sømanden” og Chresten
Valg af sejludvalg. Foruden den nye formand Hans Henrik Hansen blev Sven Nielsen, Ove Bergholdt og Kristian Goodman valgt ind i udvalget.
Valg af ungdomsudvalg:

Revisorer:
Valg af to kritiske revisorer og en revisorsuppleant. Jan G. Schmidt og Verner Boisen blev valgt som kritiske revisorer og Marianne Kristensen blev genvalgt som revisorsuppleant

5.      Eventuelt. Svenne gennemgik året der gik. Og præmier for forskellige sejladser blev uddelt. Svenne Opfordrede til at møde op til sejlads. Husk lottospil den 3. dec.
Claus Person takkede for valget. En stor tak og farvel til Lene Netterstrøm som ungdomsudvalgsformand, Farvel til Svenne som sejludvalgsformand, Svenne fortsætter i sejludvalget som menig hjælper. En kæmpe stor tak og samtidig farvel til Hans Olling. Hans har været i bestyrelsen i 24 år, hvoraf de sidste 14 år har været som formand, tusind tak.
Dirigenten takkede og afsluttede.
Claus Person afsluttede med et trefoldig leve for HSC.

Med venlig hilsen.

Ove Kristoffersen.