Forslag til Generalforsamlingen den 29. november 2008

Forslaget er indleveret rettidigt af Finn Laursen den 13. november 2008.

”Som aktivt eller passivt medlem kan bestyrelsen efter skriftlig anmodning herom optage enhver, der er fyldt 18 år, har dansk statsborgerskab eller fast bopæl i Danmark eller er udenlandsk statsborger, som i en årrække har haft lejet en havneplads.”

Begrundelsen herfor er bl.a. den, at der indeholdt i forslaget er muligheder for, at de udenlandske statsborgere boende udenfor landets grænser – og som alle har haft lejet havneplads i en årrække og vist, at de har overholdt regler og anvisninger på lige vilkår med andre – også skal have mulighed for at blive medlem.

Til gengæld mener jeg ikke, at man som foreslået fra bestyrelsens side, ubegrænset skal tillade alle at blive medlem. Hvordan vil bestyrelsen være i stand til at vurdere den enkelte ansøgers interesse i Sejl-Clubben i forhold til den anden?

Er det fordi medlemskabet og pladserne er billigere her end i udlandet – eller er der en anden grund?

Hvornår vil man sige stop for tilgang af udenlandske statsborgere?

Jeg syntes, at der er en række usikkerhedsfaktorer, der gør, at jeg ved fremsættelse af omhandlende forslag trækker lidt i håndbremsen, men som dog også samtidigt åbner for muligheden for fremtidigt medlemskab for udenlandske statsborgere.

Med forhåbning om en god generalforsamling

Finn Laursen