Blå Bånd 2012

Indbydelse!

Haderslev Sejl-clubs Blå Bånd den 25 august 2012

Lidt historie: Blå Bånd er en sejlads, der er blevet sejlet siden 1952 med stor tilslutning. I starten deltog næsten alle HSC's medlemmer i denne sejlads. Det var ikke ualmindeligt, at der var tre starter.

Den første vinder af Blå Bånd i 1952 var J.P. Kloster i Tumleren. Det vil sige, at det i år er 60 år siden, at denne sejlads startede. Så skulle vi ikke holde denne tradition ved lige ved at slutte op om denne sejlads.

Blå Bånd er stadig en kapsejlads, men samtidig også en fællestur, hvor målet er Assens og vi håber på, at mange af HSC's medlemmer vil deltage, så HSC stadig har en sejlads der hedder Blå Bånd.

Sejlbåde, såvel som motorbåde, joller og vandcykler, kan deltage. Starten går kl. 12.00 og der er skippermøde kl. 10.00 i klubhuset, hvor ruten vil blive oplyst med start og mål. Alle, også de der ikke skal sejle kapsejlads er velkomne til denne orientering. Når sejlerne er kommet til Assens, hvor vi har lånt klubhuset, vil der være "fri bar" fra kl. 17.30-18.30. I klubhuset vi vil derefter hygge os med grill eller indianerfrokost - alt efter eget ønske.

Tilmelding på liste i klubhuset eller på e-mail: marianne-bent@youmail.dk eller tlf nr. 74520065 / 24600950. Tilmeld dig uanset om du skal sejle kapsejlads eller hyggesejlads. Tilmelding til hyggesejlads er dog ikke et must, men jo flere synlige tilmeldinger, jo flere kommer der til. Sidste tilmelding for kapsejlads er den 24 august 2012 kl. 17.00, så udvalget kan lave en deltagerliste.

Med sejlerhilsen
Sejludvalget

BLÅ BÅND 2012

Efter en vellykket start kl. 12:00 i Haderslev havn, kapsejlede 6 både til Assens hvor den første ankom Kl.15:00.

Da var de 5 tursejlere allerede ankommet

Vinderen blev Andreas Granlund

nr. 2 Per Clausen

nr. 3 Egon Hansen

Efter en vellykket Happy Hour, forsatte man med spisning af den medbragte mad.

Den musikalske underholdning stod Preben Jørgensen med stor succes.

Aftenen sluttede kl. 24:00 efter en vellykket aften, som det kan ses på billederne.

Se billederne her

Se billederne her 2