Standerhejsning 2010

2010-04-02

Standerhejsning lørdag den 24. april kl. 15.00

Omkring 50 medlemmer havde fundet vej til den årlige standerhejsning i det fine forårsvejr som markerer starten på sejlsæsonen.

Formanden holdt en kort tale og bød velkommen til en ny sejlsæson. Referat nedenfor.

Standerhejsning den 24. April 2010 kl. 15.00

Efter en af de hårdeste vintre i mange år står vi nu overfor den nye sejlsæson i smukt vejr. Jeg tror på, at de negative udmeldinger omkring sommervejret på grund af aske og lign er stærkt overdrevet og vi får nok en sæson som vi plejer med blandet vejr, men det hører jo også med til sejlersæsonen i Danmark.

Når vi kigger os omkring på vort område ser vi synlige beviser for, at vi til stadighed forsøger at forbedre forholdene i vor fælles klub. Her tænker jeg på færdiggørelsen af alle vore broer, etablering af masser af grill- og hyggesteder og nu som det sidste en lege- og boldplads for os og vore gæster.

Med hensyn til vore gæstesejlere viser tendensen klart, at vore naboklubber har fået øjnene op for at vi er nogle flinke fyre og piger og at vi gerne stiller vore faciliteter til rådighed for dem. Derfor har en del klubber allerede booket plads til deres fællesture i løbet af sæsonen og vi skal hilse dem velkommen med venlighed og service. Det giver havnepenge i kassen og samtidig mulighed for at låne deres faciliteter.

Vort klubhus fungerer godt under klubhusudvalgets ledelse og mange af vore medlemmer har nydt godt af kunne låne det til private arrangementer. Vi har nu muligheder for at kunne benytte EDB samt slukke tørsten i både kolde og varme drikke. Slå vejen forbi klubhuset når I er på havnen og få en hyggelig snak med andre sejlere og nyd en øl, vand eller kaffedrik i klubhuset eller på terrassen.

Igen i år har et korps af frivillige havneopkrævere meldt sig til havneopkrævning som er en nødvendig og særdeles lukrativ indtægtskilde for klubben. Vi har næsten dækket hele sæsonen ind og mangler kun 5 uger, og vi håber derfor, at vi kan få yderligere 4-5 nye havneopkrævere ind sammen med de 15 nuværende.

For at vore havneopkrævere ikke skal lege detektiver, henstiller jeg til alle bådejere at båden har navn, hjemsted, klubstander og årsmærkat som kan ses fra broen. Med hensyn til klubstander mener jeg den som er blå og gul, og ikke den lasede blege variant som man undertiden støder på.

Når I sejler på tur bedes I venligst overholde rød/grøn markeringen. Rød betyder at man kommer hjem samme dag, grøn med angivelse af hjemtidspunkt angives ved flere dages fravær. Havneopkræverne vender skilte fra rød til grøn hvis disse regler ikke overholdes og man må finde en alternativ plads hvis der ligger en gæst på ens egen plads.

Når alle bådene er i vandet flyttes stativer og vogne og alle skal derfor sørge for at stativerne er forsynet med navn og telefonnummer, så man har mulighed for at finde sit eget stativ igen.

Husk den 27. Maj som er vor årlige oprydnings- og maledag. Vi får trimmet vor areal inden højsæsonen så den fremtræder pæn og ryddelig.

Vi synger herefter; der er et yndigt land og standeren sættes.

Sluttelig udråber vi et længe leve HSC og klubben er herefter vært med en øl eller vand på terrassen.

Disse arkivdata er rettet 12-04-2022