Top HSC-Ungdom på Dammen

Ungdomsafdelingen 29. september 2007

Retur til forrige side

UNGDOMSAFDELINGEN

Sådan hedder vi fra nu af.

Jolle/kølbådsafdelingen er nedlagt.

SOMMERLEJR
Vi deltog med 2 optimistjoller samt vores 2 nye Feva-joller. Aabenraa Sejl Club gjorde hvad de kunne, men vejret var møgelendigt, så tak til de forældre, der var med til at bære det hele igennem.

TYVERI
Vores Honda-påhængsmotor er blev stjålet på trods af låsebolte, lænker og wirer. Vi får en Yamaha 25 HK , mage til den anden motor som erstatning.

EFTERÅRSSÆSON
Starter tirsdag d.21 august kl. 17.00 på Søsportscenteret. Vores planer om at flytte til Årøsund er opgivet. Den kolde sommer har gjort , at vandkvaliteten på Dammen er til at leve med.Vi træner som sædvanligt tirsdag og torsdag aften kl. 17.00.  Husk, at I kan ta´en jolle og sejle når I har lyst. Det foregår under forældreopsyn/ansvar.

NY TRÆNER
Kristian "Drøn" Hansen er blevet hyret som hjælpetræner. Mange kan huske Drøn fra hans tid som en altid glad og energisk optimistjollesejler. Nu har han været et år på Oure Idrætsskole og vi glæder os til , at han deler ud af sin viden.

LYSEBLÅ BÅND
Vi deltager igen i "Blå Bånd" sammen med "de store". Starten går fra havnen  lørdag d. 1. september. Der er indlagte konkurrencer, pit-stop på Djævleøen og mål ved Stevelt Bro. Vi spiser morgenmad sammen med kølbådssejlerne i klubhuset. Nærmere besked følger.

DAMSTÆVNE
Der er kapsejlads for Lillebælt Syd-kreds lørdag d. 15. september. Der er løb for C og B sejlere samt kombineret kursus og kapsejlads for Fevaér. Det sidste blev frembåret som et stort ønske ved sommerlejren og vi har fået en instruktør fra Dansk Sejlunion til at komme.

KLUBMESTERSKAB
Vi sejler klubmesterskab samt (ikke mindst) forældresejlads søndag d. 30 september kl. 12.00.

NY FEVA JOLLE
Vi får vores 3. Feva inden sæsonstart. Hvad skal den hedde ?

MAN O WAR
De gamle drenge vil godt ha´ lidt selskab, så de overvejer at sejle sammen med os tirsdag eller torsdag. Go´ idé.

TRÆNER OPHØR
Efter 6 herlige sæsoner på Dammen takker jeg af som træner ved sæsonslut. Hvem skal efterfølge ?

Sejlerhilsen  Jeppe Friis

-Retur-