Top HSC-Ungdom på Dammen

• Klubmesterskab og sæsonafslutning lørdag d. 4. oktober
  • Haderslev Sejl Clubs hjemmeside

God start på sæsonen.

Vi har indtil nu haft et helt perfekt vejr til vores 5 nye optimistsejlere, der alle klarer sig rigtig godt.

Der er også stor rift om Feva XL jollerne der alle 3 er ude at sejle hver gang!

I torsdags d. 15. maj var hele ungdomsafdelingen samlet til træning – dejligt at se så mange.

HUSK! kæntringsøvelse i morgen lørdag d. 17. maj kl. 15.00 - ca. 17 i Hjortebrohallen.

Medbring sejlertøj (hvis det er beskidt, skal det lige en tur under bruseren, indtil det er rent).

Damvagt

Damvagten er tænkt som en hovedansvarlig for alle de praktiske ting, der skal gøres i forbindelse med en trænigsaften, så træneren kan koncentrere sig om at træne børnene.

Jeg har vedhæftet en Damvagt-turnusliste en medlemsliste samt et damvagt dokument der beskriver hvilke opgaver damvagten har.

Hvis man er forhindret i at møde op, når man skal være damvagt, er det meget vigtigt, at man selv finder en afløser!

Overordnet set er der følgende hovedopgaver vi forældre skal besætte på en træningsaften:

1. Brovagt: hjælp til ved søsætning (også Feva trænergummibåd – akslen må ikke komme under vandet), vær´ klar til at give en hånd til dem der kommer ind og skal tisse, er kolde, trætte m.m. hjælp til ved landtagning.
  2. En forældre i optimist trænerbåden (den med fender på siderne).
  3. To forældre i følgebåd.

Ovenstående er tænkt som et overblik og ikke en opsang, fordi jeg synes,at alle forældre er rigtig gode til at hjælpe til med alle de praktiske opgaver,der skal laves i forbindelse med sejlads i en ungdomsafdeling – tak for det!

Husk at der er ingen sejlads i skolernes ferier!

Grill-tur til Bergs plads

Sæt omgående X i kalenderen grundlovsdag torsdag d. 5. juni, fordi der inviteres sejlerfamilierne i ungdomsafdelingen på grill tur til Bergs plads (i den anden ende af dammen).

Vi sejler der ned. Trænerteamet sørger for kul. Familierne medbringer selv mad og drikkevarer m.m…

Vores gode gamle optimisttræner Jeppe Friis har vi også inviteret med (og han har sat X i kalenderen), så vi kan få sagt ordentlig tak for hans store indsats gennem 6 år.

Jeg vil opfordre alle som kan til at deltage i Sommerlejren som afholdes i Dyvig Bådelaug fra d. 27. juni til d. 30. juni i år. Det er den første weekend+ mandag i skolesommerferien, med ankomst fredag eftermiddag, og afrejse mandag eftermiddag. Der er lejråbning fredag aften.

Sommerlejren er en helt unik måde at opleve sejlerlivet på. Man bliver markant bedre til at sejle på få dage og kommer til at sejle sammen med mange andre på samme niveau som en selv.

Prisen er 300 kr. pr. sejler og 250 kr. for ikke sejlere.
Prisen dækker fuld forplejning fra lørdag morgen til og med frokost mandag. Alle medbringer eget service og viskestykke. voksne medbringer desuden termokande. Fredag aften spiser man medbragt mad, der har ofte været tændt fælles grill. Overnatning forgår i medbragte telte, campingvogne o.l. Sommerlejren er for hele familien

Nærmere information følger når vi skal tilmelde os!

Du kan læse mere om sommerlejren på denne side:

Lyseblå bånd
Senere på sæsonen deltager vi igen i "Blå Bånd" sammen med "de store". Starten går fra havnen lørdag d. 6. september 2008 og der sejles ud gennem fjorden. Der er indlagte konkurrencer, pit-stop på Djævleøen og mål ved Stevelt Bro. Vi spiser morgenmad sammen med kølbådssejlerne i klubhuset. Nærmere besked følger.

Damcup for C- og B sejlere lørdag d. 20. september.

4. oktober er der klubmesterskab og sæsonafslutning i Ungdomsafdelingen.
Denne dag afsluttes med forældresejlads i optimistjolle. Nærmere besked følger.

For dem der ikke ved det kan man også læse nyheder på HSC hjemmeside:
Se evt. under Ungdomsudvalg og vælg.

Det var alt for nu.

Med sejlerhilsen