Standerhejsning 2020.

2020-05-16

Standerhejsning den 16. maj 2020 (Udskrift).

Meddelelse af 16. maj 2020:

Haderslev Sejl-Club har afholdt standerhejsning "uden tilskuerskare" og har derfor som lovet og filmet begivenheden efter bedste evne.

Standerhejsning den 16. maj 2020 (Udskrift).

Velkommen til standerhejsning. Foråret har jo virkelig stået i coronaens tegn med aflysninger, lukning af klubhuset og kabyssen og udsættelse af søsætningen. Inden det hele blev lukket ned, nåede vi dog at få en spændende klubaften med Alice og Per, hvor de levende fortalte og viste fotos fra deres tur ad de indre vandveje ned gennem Europa til Frankrig og hjem igen. Også pigeaften og eisbeinspisning nåede at blive afholdt, hvorimod Tour de Haderslev måtte aflyses.

Seniorgruppens ca. 50 medlemmer kunne mødes hver onsdag formiddag til kaffe og rundstykker indtil den 11/3. Inden længe mødes vi i stedet til grill om onsdagen.
Benny og Heine planlægger med at kunne starte den 10. juni.

Klubhuset fik i december udskiftet opvarmningen og blev koblet på luft/vand varmepumpen ligesom servicebygningen. Hans Henrik og Marius pillede de gamle elradiatorer ned og håndværkerne gik efterfølgende i gang med montering af rør og radiatorer. Det hele stod færdigt til jul, og vi har siden fået et helt andet indeklima i klubhuset.

Både mobilkranen og mastekranen er som sædvanlig blevet testede og servicerede, så de er klar til sæsonens udfordringer. Som noget nyt har man i år på grund af coronakrisens forsamlingsrestriktioner på max. 10 personer skullet bestille tid til søsætning hos vores pladsmand Heinrich. Det er efter de meldinger, jeg har fået, gået rigtig godt, så måske er det noget, vi skal fortsætte med fremover.

Vores flagmastelaug har igen været meget aktive. Dele af flagmasten var hårdere angrebet af råd, end man havde regnet med, men nu er alt efterhånden skiftet. Flot arbejde!

Lauget har også udskiftet plankerne på en række af vores borde/bænksæt.
Det pynter.

Flere andre forbedringer er udført, bl.a. udskiftning af el/vandstandere på vinterpladsen og planker og bjælker forskellige steder på broerne – længe leve det frivillige arbejde og stor tak til alle jer, der hjælper og sørger for, at vi har en attraktiv klub.

Jeg vil slutte med at ønske os alle en god sejlsæson. Hvordan vejret bliver, er vi desværre ikke selv herre over, men foreløbig tyder det jo godt.

Haderslev Sejl-Club længe leve -----       HSC

Se optagelserne her - TRYK PÅ BILLEDET.

Retur til formandens meddelelser

Disse arkivdata er rettet 03-02-2023