Åbent brev til bestyrelsen i Haderslev Sejlklub

FRIVILLIG INDSATS

Haderslev Sejlklub har lørdag d. 19. oktober modtaget dette åbne brev/mail fra
Gitte og Preben Elmelund Mørch.

Den 18. okt. 2019 kl. 14.30 skrev Preben Elmelund Mørch <Preben@elmelund-morch.dk>:

Vi vil gerne sende en kæmpe stor tak til alle de fantastiske frivillige i Haderslev Sejlklub som hvert år yder en enorm indsats for at vi alle kan have en velfungerende sejlklub. Det er bestemt ingen selvfølge og uden den frivillige arbejdskraft ville det være væsentlig dyrere at have en båd liggende i Haderslev Havn.

Vi, min kone og jeg, kender ikke til alle de funktioner der varetages af frivillige i klubben men der er specielt fire områder hvor vi møder nogle af de mange frivillige:

• Det er en stor fornøjelse, hvert forår og hvert efterår at møde kranfører, pladsformand og andre hjælpere som med et smil hjælper til med at få vores båd i vandet, få den op af vandet igen for at få den placeret på en god vinter plads.

• Ingen anden sejlklub i Danmark har en flottere flagmast en vores, og det kan vi udelukkende takke vores kompetente Flagmastelaug for – og flagmastelauget vedligeholder i øvrigt mange andre ting.

• Det er dejligt at se hvordan frivillige vedligeholder vores klubhus, og vi er stolte over at komme ned i vores flotte og velfungerende klubhus for at lave mad og holde fest sammen med familie og venner.

• Når vi snakker om frivillige, så må vi ikke glemme bestyrelsen som jo også bruger rigtig mange frivillige timer på at styre økonomien og udviklingen af sejlklubben. Tænk bare på den meget vellykkede tilbygning som også vores gæster har stor gavn af.

Vi ved, at ikke alle er nævnt og det skyldes udelukkende at vi ikke kender til alle de funktioner der varetages af frivillige, men vores tak gælder ALLE frivillige i Haderslev Sejlklub.

Gitte og Preben Elmelund Mørch

Kære Gitte og Preben

Tusind tak for jeres dejlige brev med de varme ord til alle de mange frivillige i klubben.

Opdateret 19. oktober 2019.

Disse arkivdata er rettet 12-04-2022