Ungdomsudvalget

Ungdomsudvalget består af ungdomsudvalgsformanden samt 2 eller flere medlemmer blandt instruktører, hjælpetrænere og forældre.

Ungdomsudvalgets arbejde består i at lære børn og unge at sejle, give dem lyst til at deltage i kapsejlads og give dem mulighed for at deltage i og bidrage til et socialt fællesskab i en aktiv forening.

I Haderslev Sejl Clubs ungdomsafdeling skal det først og fremmest være sjovt at komme til træning, og der skal være plads til alle.

Ungdomsudvalget skaber rammerne for et trygt miljø, hvor der er fokus på læring, ambitioner, det gode sportslige aspekt, sikkerhed og sammenhold. Træningen udføres af dygtige og kvalificerede instruktører med mange års erfaring med sejlads og sejlsport med det formål at styrke og udvikle færdigheder både på land og på vand hos store og små.

Ungdomsudvalget arrangerer kapsejladser og stævner på Haderslev Dam og Haderslev Fjord samt bistår ved og deltager i kapsejladser og stævner i andre sejlklubber.

Ungdomsudvalgsformand
Jannie Kylling